singelmorsa.blogg.se

Less på singellivet. Söker med ljus och lykta. Säger man så? Söker överallt och ingenstans. Vill hitta personen som jag ska leva med resten av mitt liv!

Muta och recept för kvällen

Kategori: Allmänt

Målet för denna lördagkväll är att hänga i soffan med en tånnis. Jag har givetvis laddat upp med godis och glass.

Hur ska man annars få kidsen att "vilja" umgås med en?? ;-P 
 
 
 Mamman ska låtsas vara liiite mera nyttig och försöka låta bli godiset och istället äta lchf-snickers. Och nej, jag är ingen lchf:are..  Har precis tryckt i mig en bit hemmagjord pizza ;)  
 
 MEN det KÄNNS ju bättre att svulla annat än godis..
 
    400 g mörk choklad
    2dl jordnötssmör(osaltat)
    2 dl salta jordnötter
 
 Smält choklad i vattenbad. 
 
 I en kastrul rör man på svag värm ihop jordnötter och jordnötssmör.
 
 Bred ut hälften av den smälta chokladen på bakplåtspapper och låt chokladen svalna.. 
 Smeta sedan på jordnötsblandningen.
Bred på resterande av den smälta chokladen. 
 
 Kallnas i frys eller kyl.
  Skär i bitar. 
 
 
 
 :)
 
       Aldrig provat detta förut.. så det ska bli spännande :) 
 
     
 

Kommentarer

  • malin säger:

    Det där är faaaaarligt gott, jag kan inte baka, jag äter bara upp allt på engång och sen mår jag typ skitdåligt haha.

    2013-04-22 | 12:16:19
    Bloggadress: http://hollywoodstar.blogg.se

Kommentera inlägget här: